14 ianuarie 2013

Tort cu nuca si ciocolata

La multi ani ,mama!!
Azi e ziua mamei mele si-i doresc numai sanatate si sa o avem langa noi muuulti ani de-acum inainte.
De cativa ani o surprind cu cate un tort si am vrut ca si anul acesta sa-i fac ceva mai special ,in weekend cand am mers acasa i-am dus si acest tort.


Pentru blat :
6 oua ,6 lg apa,225 g zahar,200 g faina ,3 lg nuci macinate, 2 lg cacao,1 lingurita esenta vanilie ,1/2 lingurita  de scortisoara.
Albusurile se bat spuma tare cu mixerul,impreuna cu apa,se adauga zaharul pe rand batand in continuare,se pun galbenusurile si se amesteca bine cu mixerul ,apoi faina cernuta ,nuca ,cacao ,vanilia si scortisoara ...acestea amestecate usor cu lingura de lemn .Am folosit cadrul la marimea 24/24 cm.
Blatul rece se taie in doua...daca cumva va face un pic de burta ,o taiati ca sa fie cele doua foi egale.

Am folosit la umplutura doua creme ,crema de ciocolata de la dobos ,reteta exact ca aici
 si o  crema cu nuca la care am facut asa :

4 galbenusuri ,200 g zahar ,200 g nuci macinate,un plic zahar vanilat,25 ml conic (se poate pune lapte,rom)1/2 zeama de lamaie,200 ml frisca .
Galbenusurile se amesteca cu zaharul, vanilia , lamaia si coniacul ,apoi se pun pe baie de abur .
Cand zaharul s-a topit si compozitia se leaga ,se ingroase ,se ia deoparte si se amesteca nuca in compozitie, apoi se lasa pana se raceste.
Frisca se bate tare,se pune nuca si se amesteca 
Am pus prima foaie de blat, am insiropat-o si am pus crema de nuca.
Peste crema de nuca am pus piscoturi.
Din 200 ml apa calduta si 3 plicuri cappuccino am facut un sirop prin care am dat  fiecare piscot ,putin pe o parte si pe cealalta. Sincer eu as fi vrut cafea adevarata ,dar mama nu are voie ..si m-am abtinut sa nu fac crema de cafea langa cea cu nuca ..ar fi mers foarte bine.

Peste piscoturi am intins jumatate din crema de ciocolata,pe care o facusem inaintea celei de nuca si am lasat-o in bucatarie sa fie moale si sa se poata intinde usor.
Am pus un jeleu de piersica  intre crema de ciocolata 
O cutie mare cu compot am dat prin blender ,apoi am masurat 750 ml ..atat am zis ca e suficient la marimea tortului ...restul il beti ca si mine ca e foarte bun. 
Se pune intr-o cratita pe foc impreuna cu 2 lg de zahar si se infierbanta pana se topeste zaharul ,nu trebuie sa fiarba.
15 g gelatina cu 60 ml apa am pus pe abur si cand s-a topit am pus in piersica si am lasat la rece pana am vazut ca incepe sa se ingroase.
Peste crema de ciocolata am pus jeleul si am lasat la rece pana s-a intarit foarte bine
Peste jeleu am intins cealalta jumatate de crema si am pus a doua foaie de blat pe care am insiropato.

Dupa cateva ore se intoarce pe platou si ornati cum va place.
Am vrut ceva simplu si elegant,in realitate era mult mai frumos.



Si  feliuta pentru voi cu cea mai mare placere.
Pentru placuta ..am decupat din pasta o placuta ovala ,am apasat putin cu o forma de floare (forma pt biscuiti)
apoi din royal icing ... albus batut cu zahar si zeama de lamaie ,am dat contur fiecarei petale si cu o pensula moale inmuiata cate putin in apa ,se trage din margine spre mijloc ..pentru frunze nu e nevoie de forma ,se fac usor din mana.
Dupa ce se usuca royalul se coloreaza florile si frunzele.





23 de comentarii:

Roswitha spunea...

Este asa de frumos scumpa Lissa, lucrezi cu atita atentie...felicitari draga mea. La multi ani mamei tale si sa petreceti inca multe, multe aniversari impreuna. Te sarut!

Andrea's Cake spunea...

La multi ani mamei tale.Sa-i dea Dumnezeu multa, multa sanatate,bucurii si fericire.Tortul este absolut superb.Se vede ca este facut cu multa dragoste.Va pup dulce pe toti.Sa ne auzim cu bine.

Violetta spunea...

Pare un deliciu tortul acesta!!!Esti UNICA draga mea!!!!LA MULTI ANI!mamei tale si multa ,multa sanatate ii doresc!!!te imbratisez...

mirela spunea...

Foarte frumos!!!!La multi ani!!!mamicutei tale,cred ca este tare mandra de asa fiica!!!pupppP!!

Raluca spunea...

La multi ani!Sa va traiasca mama!Felicitari pentru toate torturile pe care le faceti!Sunt innebunite dupa ele.Vroiam sa va intreb unde as putea sa gasesc si eu cadrul acela care se pune in jurul torturilor?Multumesc.

Anonim spunea...


Este foarte frumos!
Multumim pentru folositoarele detalii.

Anonim spunea...

Tortul arata super, cred ca la gust este nemaipomenit. La Multi Ani mamei tale!!! Am o intrebare: blatul cu ce sirop l-ai insiropat?

Sanda spunea...

La mulți ani cu sănătate mamei tale!
Tortul este foarte frumos, deosebit de elegant. Am o întrebare dragă Lissa: ce ce ai colorat florile și frunzele de royal icing? Colorant pulbere sau gel diluat cu alcool? Mă gândesc dacă royal icing nu se topește/dizolvă la umezeală... Mulțumesc mult.

Carola spunea...

Tot respectul meu, pentru ceea ce faceti, La multi ani, mamei!

Gina Cristescu spunea...

La multi ani!pentru mama ta,s-ai dea dumnezeu multa sanatate sa se poata bucura in continuare de torturile tale,este foarte frumos tortul,cred ca s-a bucurat enorm de mult.
Te pup.Gina

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc mult pentru urari si va doresc si eu numai sanatate si bucurii.
Va imbratisez.

Lissa's Cakes spunea...

Sanda ,am colorat cu colorant gel diluat cu putin alcool..dupa ce s-a uscat royal-ul bine ,nu s-a mai topit deloc.

Anonim spunea...

La multi ani mamei tale!!
Am o intrebare: cu ce as putea sa inlocuiesc crema de ciocolata.( nu am voie sa mananc ciocolata).

Anonim spunea...

evident, nici acum nu ti dezminti talentul si ... sensibilitatea, dar, lisa, tie iti plac provocarile? vreodata ai sa poti face in stilul tau desigur, un tort de sau cu serbet? n am vazut in peregrinarile mele pe blogurile culinare, never, un tort care sa contina serbet, mie imi place serbetul de ch, de lamaie, de capsuni, sau de cacao... sper ca nu trebuie sa ma scuz pentru aceasta sugestie, e doar rezultatul unei aprecieri si de ce nu? incredere in talentele tale sau ale altor fete talentate din moment va dedicati cu atata daruire si acestei adevarate meserii deloc usoare, gatitul.
multumesc, aurelia

anca m spunea...

Buna!Scriu aici intrebarea mea...Vreau sa fac un tort bust si sa-l acopar cu pasta de zahar.Problema este ca nu am decat colorant lichid.Pentru corset ma descurc.Cu pielea e mai greu.Oare daca incerc sa vopsesc cu o pensula la final cu putin galben cu rosu?diluat eventual?
Multumesc!

Roxana spunea...

La multi ani fericiti si sanatosi pentru mama ta! Tortul cred ca a fost delicios, cel putin asa arata! :)

Lissa's Cakes spunea...

buna Aurelia..da,imi plac provocarile..sincer nu am vazut nici eu un tort cu serbet pe nici un blog si chiar mi-ai dat o idee pentru tortul de ziua mea...in aprilie ,pana atunci am timp de gandire .
Te pup.

Lissa's Cakes spunea...

buna Anca ,eu nu ti-as sugera sa vopsesti cu pensula ,o sa-ti iasa culoarea prea inchisa si nu o sa-ti placa..incearca sa pui in pasta un pic de cacao...foarte putin ,doar cat sa dea impresia de creola ,ai sa vezi ca iasa bine.

Lissa's Cakes spunea...

multumesc Roxana.

felis spunea...

Simplu, elegant si foarte frumos!!

Anonim spunea...

Buna Lisa,la multi ani mamei tale si multa sanatate.Tortul e superb.Spune-mi te rog dupa ce ai pus nuca in frisca ai amestecat-o cu mixerul sau cu lingura de lemn.Eu nu am cadru din pacate dar ce zici daca asamblez tortul in tava in care am copt blatul apoi il intorc pe platou.Vreau sa-l fac pe duminica dar nu stiu daca poti sa imi raspunzi asa repede dar oricum iti multumesc din suflet pentru sfaturi.Te pup.Oty

Lissa's Cakes spunea...

multumesc draga Oty.
Am amestecat cu mixerul ,dar vezi ca frisca sa fie batuta tare....sigur ca poti sa-l faci in tava in care l-ai copt si sa-l intorci.
Succes si mult spor.

Anonim spunea...

Buna Lisa,cu ce ai insiropat blatul?